وَمَا یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ...

هُــرمان به معنی هوش و ذکاوت

بسم الله الرحمنـــ الرحیمــــ

سلام!

نمی دونم وقتی میگم "شلوغی دنیا رو می تونی حس کنی؟" می فهمی چی میگم یا نه ، ولی من که این شلوغی رو هم حس میکنم و هم گرفتارش شدم...

بعضی وقتها شده از خیابونی بار ها و بار ها رد بشی و بعدا بفهمی در این مدت به بالا نگاه نمیکردی و مثلا این ساختمون را اولین باره که می بینی؟

تاحالا شده به آسمان نگاه کنی و یادت بیاد خیلی وقته که اون رو نگاه نکردی؟

برای من که گرفتار شلوغی دنیا شدم این اتفاق ها افتاده

حالا این آسمون اول بود، بشمار تا آسمان هفتم!!!

از اون روزی بترسیم که نسبت به خدا همچین فراموشی را داشته باشیم

به خاطر همین یک شعار درست می کنیم...

از آسمان چه خبر ؟

  • هـُـــــــــــــــرمان

نظرات  (۱۴)

باید آسمانی بود تا پرواز عارفانه داشت!منی که در تب وتاب زمین دست وپا میزنم ،چه راهی به آسمان دارم؟!
هر روز که میگذرد،دور و دورتر !!!مگر چند بار باید قسم یاد کند و اخطار بدهد؟!اذ السماء انشقت !
اذ السماء انفطرت! وای برما که آسمانی شدن را به دیناری ناچیز نفروشیم!!! ویوم الحساب ماییم وحسرتی عظیم!!؟

سلام داداش اولا،مگه کسی ازاهل آسمون رو زمین موندن که ازشون خبر میخای؟!
دوما،اگه از قیمت ،ارز وطلا،سکه وماشین میپرسیدی بهتر نبود؟! آخه این روزا کی میاد خونه 7 طبقه 
رو میزاره ،آسمون 7طبقه رو میگیره؟!سوما، مردم اینقد سربزیر شدندکه کسی سرشو بالا نمیکنه 
گنجشکها رو ببینه ؟! راستی آسمون دلتون چه رنگیه ؟!
ای بابا ،مگه حساب بانکیه که رنگ  تراولی باشه؟!سر صبحیه ،چی میگم ؟! !
    اگه خبری از آسمون گرفتی ،ما رو دریاب!!!؟
پاسخ:

سلام

اهل آسمون از آسمون بی خبر نیستن حتی اگه زمین گیر شده باشن...

توی شهر خودمون آدمایی میشناسم که دل صافشون و رفتار سادشون خبر از آسمونی بودنشون میده... در کمال گمنامی...

نماز خوندن خیلی ها رو اگه نگاه کنی پی خواهی برد...

هنوز اینجا آدمایی هستن که تو تاریکی شب و جایی خارج از شهر دنبال آقامون میگردن...نه اهالی دود و دم!

هنوز شهدا به ما سر میزنن و از آسمون خبر میارن...مادرای شهدا رو ببینید...!

هنوز خدا دل آسمونی کودکان رو از ما نگرفته...امتحان کنید!

دنبال روزی حلال بودن منافاتی با آسمونی شدن نداره و میدونم داستانهای زیادی دربارش شنیدید... دلبستگی به دنیا ضرره

نگاهتون  خیلی زیبا ست،منظور دوستمون رفتار حد اکثریه مردم بود،نه عارفای بی نام ونشونی که دلهاشون دریایی از محبت آل الله هست.که فکر کنم تعدادشون انگشت شماره!
ضمنا ،کسی با اهالی دود ودم وعیش ونوش کاری نداره !
شهدا هم که قربونشون برم شکی در کراماتشون نیست،ایراد از ماست!
خوش به حال شما ،که اهالی آسمون رو خوب میشناسید.
راستی خبری از آسمون گرفتید ،ما رو هم بی خبر نگذارید!با سپاس
پاسخ:

دَعْوَاهُمْ فِیهَا سُبْحَانَکَ اللَّهُمَّ وَتَحِیَّتُهُمْ فِیهَا سَلاَمٌ وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

یونس 10

گفتی بگو ، اُدعونی اَستَجب لَکم!

تنها نگاهم کن

دلتنگ شده ام حسابی

خودت خوب میدانی چرا ...

دلم هوای زمزمه های روزهای قشنگت را کرده باز

چه کنم تو بگو!

دلم برای همه چیز تنگ است مهربان، سلام ...


دلم میخواهد داد بزنی توی گوشم اذان را... دلم میخواهد هزاربار داد بزنی توی گوشم اذان را ... بشوی آقاجون همیشه ام ... سرحال و سرزنده ...  باز بگویی که دوستم داری... اندازه ی همه ی آفریده ها... اندازه همه ی دنیا ...

دلم  لک زده ... قد یک دنیا آسمان ...

برای تمام لحظه هایی که پشت ستون قایم میشدم به دیدن نماز خواندنت... که آستین های بالا زده ات را مرتب می کردی و میدادی پایین ... که عبا مشکی قشنگت را می انداختی سرشانه ات... بعد صدای گرمت را چاشنی اذان میکردی و می خوراندی به گوشهای من! صدات می پیچید توی سرم ... توی تنم...

سلام میدادی ... تسبیح قهوه ای دانه درشتت خودش را میچسباند به دستهای گرم مهربانت ،که...

که حالا خیلی وقت است من را نچسبانده اند به گرمای سینه ات ... که خیلی وقت است گم کرده ام بوی رزت را... که حالا من مانده ام و یک دنیا دلتنگی ...

دلم میخواهد داد بزنم به گریه ...

نه؛ اصلن دلم میخواهد آرام بایستم گوشه ی بلندترین درخت خانه جدیدت... زل بزنم به اسم درشت خطط ... بیافتم یاد دست خط قشنگت... یاد اسمم که حول دادی تو صفحه ی خوش خط  شجره نامه...  یاد شعرها... قصه ها ... افسانه ها ... که زمزمه میکردی به گوشمان هر روز...

من حالا دلم برایت تنگ شده ... تو اما کجایی که ببینی من را!          

دلم میخواهد دستهایت را به قنوت بگیری رو به آسمان... چشمهای پرمهرت را مثل وقتهایی که دستم را تکان میدادم به خداحافظی، بارانی کنی... بغض کنی... مثل همیشه... باابهت... مردانه ... بعد ازخدا بخواهی که به مهر پدری ات یاری ام کند...حالا که درمانده ام از کار دنیا...

دعایم کن ، قد همه ی دنیا تشنه ام ... تشنه

پاسخ:

زیبا بود...

قلم شیوایی دارید...!!!

 آسمانی شدن ،چه زیباست!دلت را رها کن ،چشمهایت را بر زشتیها ببند و اصوات آلوده را نشنو!
  دنیا را باندازه پس انداز آخرتت بخواه،وقت اذان که خدا ترا میخواند لبیک بگو! از شادی خلق ،شاد وبر غم آنان مرهم
   باش! 
  چه آسان وزیبا ،میتوان آسمانی بود !!؟

برای امثال منی که پاهام توی گل گیر کرده راه رفتن و خبر گرفتن از زمین هم کار شاقی هست چه برسه به آسمووون. کسی از آسمون خبر داره که چشمش به زمین و دستش به آسمونه نه منی که دستم و چشمم دنبال گناهه.......

پاسخ:

قوی باش برادر...

مسیر آسمون رو که خوب بلدی، پس به مسیری که میشناسی اعتماد داشته باش و اعتماد به نفست رو قوی کن...

بگو یا علی...

دوست عزیز،خدا تورو خیلی دوست داره ،چون میدونی کجایی!خیلی ها از جایگاهشون بی خبرند ونمیخان بدونند!
  تو برگزیده ای وراه رو از بیراهه تشخیص میدی،فقط یه کم جاده خاکی رفتی که وقت برگشت داری!
 یه شب مهتابی آسمون رو ببین،میخاد تو رو درآغوش بگیره.حس قشنگیه که با این صداقتی که داری بی شک راه آسمونیت هموار میشه!اون لحظات ما رو هم یاد کن.
         روزهات به رنگ آسمون
دوست عزیز،خدا تورو خیلی دوست داره ،چون میدونی کجایی!خیلی ها از جایگاهشون بی خبرند ونمیخان بدونند!
  تو برگزیده ای وراه رو از بیراهه تشخیص میدی،فقط یه کم جاده خاکی رفتی که وقت برگشت داری!
 یه شب مهتابی آسمون رو ببین،میخاد تو رو درآغوش بگیره.حس قشنگیه که با این صداقتی که داری بی شک راه آسمونیت هموار میشه!اون لحظات ما رو هم یاد کن.
         روزهات به رنگ آسمون
پاسخ:

فکر کنم روی جناب بصیر با "ناشناس" باشه...

اینم از معدود ایرادات بلاگ هست که نمیشه مستقیم به همون نظر، پاسخ داد...

ممنون از هر دوی شما

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند  به آسمان رود وکار آفتاب کند

 

او که از من به من نزدیکتر است برای رسیدن اسمان وزمین فرقی ندارد  واین که اول من چه کرده ام برای او  مهمتر است تا دیگران چه میکنند  اگر کسی به انچه میداند عمل کند خداوند به او میاموزد انچه را نمیداند  پند وسخن زیاد است و عمل  کم
پاسخ:
فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَکِّرٌ... 21 /غاشیه

سلام.

تنها امیدم اینه که باید متنظر فرج باشم.منتظر باعملم منظورمه.

پاسخ:
ان شاء الله همینطور خواهد بود

الهی:

دلی ده که در آن آتش هوا نبود، و سینه ای ده که در آن زرق و برق و ریا نبود.

الهی: اگر یک بار بگویی: بنده من، از عرش بگذرد خنده من.

  • ***العبد التائب***
  • سلام
    اگر مایل به تبادل لینک هستید بسم الله
    منتظریم!
    پاسخ:
    لینک شدید
  • خادم الشهداء
  • بسم الله الرحمن الرحیم 
    میلاد حضرت شمس الشموس مبارک 
    با پوستر / نعمت بزرگ ایرانی ها 
    به روز هستیم 
    منتظر حضورتان هستیم 
    http://ammar-g.blog.ir/
    یا علی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">